Re: Zdalny twardy restart

Autor: HS (hariseldon_at_wp.pl)
Data: Wed 14 Aug 2002 - 10:58:14 MET DST

"Bronek Kozicki" <brok_at_rubikon.pl> wrote:

> o chol...a Jesteś pewien, że moduły pamięci działają OK ? Na moim
> sprzęcie (Compaq Proliant, pamięć ECC też Compaq dedykowane do sprzęte)
> bywało, że pamięć się psuła. Wprawdzie serwis błyskawiczny, i problem
> nie wywoływał żadnych BSOD bo pamięci miały korekcję błędów, ale fakt
> pozostaje - drogie pamięci też się psują.

Pamięć w serwerze (Kingston ECC Registered) była testowana na samym
początku, kiedy wyskoczyły problemy z instalacją kontrolera RAID.
Oczywiście nie zaszkodziłoby sprawdzić ponownie. Swoja drogą, czy
http://www.memtest86.com/ jest wystarczająco dobry, czy też jest
może coś lepszego?

Kontroler RAID Intela U3-1 (SRCU31) serdecznie odradzam - sam Intel
enigmatycznie coś na stronach supportu wspomina, że mimo certyfikacji
SRCU31 pod płytę STL2 mogą być problemy pod Win2000, jeśli cache
na kontrolerze ma powyżej 128MB a serwer pozyżej 512MB. Otóż, problemy
nie tylko być "mogą", ale wręcz - SĄ, i to poważne (żeby było śmieszniej,
kiedy odpalałem testowo całość pod WinNT, chodziło jak ta lala).
Chrzanię to, następnym razem kupuję Mylexa lub Adapteca.

Swoją drogą, dobrym pozmysłem byłoby wyjęcie DIMM ECC-R 128MB
z kontrolera RAID (siedzi tam jako cache), przełożenie go do kompa
i sprawdzenie, czy aby pamięć na kontrolerze się nie posypała.

Dzięki za pozytywną inspirację :)

HS