Re: Prosze o wskazanie karty graficznej...

Autor: Marcin Debowski (agatek_at_notrix.net)
Data: Mon 12 Aug 2002 - 16:20:21 MET DST

Dnia Mon, 12 Aug 2002 12:52:35 +0200 w artykule <9k4flugaddt4mdcmj5cohbh2m5e7nce3ag_at_4ax.com>
Ronaldo Immortalis <imek_at_poczta.onet.pl> napisano co następuje:

> Chodzi mi o sprzet, ktory pozwoli mi zgrac z tasmy wideo film (do 1h
> dlugosci) do pliku, ktory bede mogl potem odtworzyc na komputerze pIII
> 500 mgz.
> Obecnie mam sprzet pIII 800mhz, Ge-force MX2, 256 mb ramu.
>
> Jakosc moze byc zupelnie amatorska, co przeklada sie na rozdzielczosc
> - zalozmy 640x400

No to mogę spokojnie polecic ATI Rage Fury Pro 64 VIVO którą mam, lub
któregoś następce (Radeona). Używam właśnie do tego celu, z analogowej
kamery Hi8...

> Poza tym chcialbym tez zgrac filmy z kamery na VCD tak, aby moc je
> odtwarzac na DVD stacjonarnym i TV.

... zgrywam 640x480 a potem robie konwersje do VCD, a pliki w pełnej
rozdzielczości trzymam jako mpeg2 w oczekiwaniu na lepsze czasy, tj kiedy
potanieją nagrywarki DVD :)
Z jakości swojej VIVO jestem zadowolony.

> Cena: za karte graficzna z ViVO do 500 pln.
>
> za sama karte ViVo do 300 pln.

Sądzę, że jest i to duża. Za swoją ponad rok temu płaciłem ca 400zł. Teraz
patrzę np. do gdańskiego Axela (www.axel.com.pl) i widzę tam:

ATI RAGE FURY PRO 32MB TV-in/TV-out za 280parę z vatem

Jak poszukasz lepiej, to na pewno znajdziesz coś nowszego i niezbyt
drogiego.

--
Marcin