Re: lekki OT ale moze jednak :) baterie accu

Autor: Etalon (rszj_at_poczta.onet)
Data: Sat 10 Aug 2002 - 04:34:47 MET DST

> wiec tak mam ladowarke do baterii Ni-Cd i 4 bateryjki NiMH
> czy moge uzywac tej ladowarki czy musze zaopatrzyc sie w w stosowna?
> jesli tak to czy moga wystapic ew. (jakie) problemy?

przy minimum wiedzy na temat ładowania można tak robić. jednak gdy Twoja
ładowarka do nicd wykrywa moment przeładowania to przy nimh może tego nie
wykryć. czas trzeba kontrolować we własnym zakresie.

drugi aspekt sprawy to zwykle większa pojemność nimh. ładowarki do nimh dają
większy prąd co skutkuje sensownym czasem ładowania. jeśli włożysz aku
1400mAh do ładowarki dającej jakieś 75mA (jak moja do nicd) to musisz ok 30h
ładować.

pozdrawiam
Etalon