Re: Plyta glowna pod Durona

Autor: benek (benek.benek_WYTNIJTO__at_wp.pl)
Data: Fri 09 Aug 2002 - 14:14:37 MET DST

> 1. Jaka polecacie plyte glowna? MUSI byc przedewszystkim stabilna,
wydajnosc
> nie jest kryterium. ECS raczej odpada, mam i za duzo trzeba sie z nia
> narabac, zeby chodzila jak nalezy. Aha, kupuje pamieci SDRAM, wiec takie
ma
> obslugiwac.

moze Soltek-75KAV

> 2. Czy warto inwestowac w ATI Rage 128 PRO Chodzi mi o dobry obraz na
> monitorze, szkoda oczu. Moze nie warto tego brac, a za to poszukac mobo z
> wbudowana grafika?
> 3. Moze ktos zna jakis 17-calowy _budzetowy_ monitor? Jednak na 17" jest
> wygodniej niz 14-15"...

widze sprzecznosc - to dbasz o oczy czy nie ??? (budzetowy monitor czesto =
nienajlepszy obraz najczesciej winien nie kineskop a elektronika - przeciez
na czyms trzeba _zbic_ cene)
jezeli ten ATI jest "Build by ATI" to moze byc jezeli klon to mozesz trafic
na _szmelc_ (doslownie - przy tanich modelach producenci laduja najgorsze
czesci bo i tak zysk z tych kart niewielki wiec trzeba go jakos osiagnac)

nie napisales czy wszystko ma byc nowe - jezeli nie to
- z kart graficzznych poszukaj Matroxa G200 (uzywany okolo 100zl) pod
warunkiem ze nie bedziesz gral - czasem w firmie ludzie sie nudza ;-) lub
tego ATI byle byl oryginalny
- z monitorow - poszukaj moze firmy ktora sprowadza uzywane monitory z
"zachodu" lub od "japoncow" - czasem mozna trafic prawdziwa perelke - topowe
17" okolo 2 letnie powinny byc za < 500zl a czesto daja lepszy obraz niz
nowe modele budzetowe (o topowych modelach mowiac mam na mysli np EIZO T57S
lub Sony G200) - najwazniejsze, takie firmy daja gwarancje najczeciej 6
miechow

BTW najwazniejsza sprawa przy kupnie uzywaznych sprzetow - mozliwosc
przetestowania i ewentualnego zwrotu w przypadku wadliwego sprzetu

pozdrawiam