Re: AMD i k7s5a

Autor: Yablon (NO__SPAM__yablon_at_wasko.pl)
Data: Fri 09 Aug 2002 - 11:47:47 MET DST

Użytkownik "_iNv" <inve_at_poczta.onet.pl-NOSPAM> napisał w wiadomości
> Witam grupowiczow:
> 1. jaki system (Win) pod AMD Duron 800Mhz? Slyszalem ze sa problemy pod
> win98

Pierwsze slysze. U mnie chodzil Win98se na D800 + Soltek SL75KAV i bylo oki.

> chodzi mi glownie o prace w photoshopie...
> myslalem o win2000, ale raz na kilka miesiecy chcialoby sie oderwac od
pracy
> i zagrac w jakas gre, nie wiem, jak teraz, ale kiedys ten system niezbyt
> dobrze sobie
> radzil z ich obsluga...

Tak jak kolega napisal wiekszosc chodzi ale zdarzaja sie wyjatki podobnie
jak na WinXP. Jednak ze wzgledu na wiele lepsza stabilnosc polecilbym ktorys
z systemow serii NT (2000,XP). Naprawde coraz mniejszy odsetek gier nie
chodzi na Win2000/XP

> Z kolei Win XP to chyba dla mnie zbyt duze wyzwanie sprzetowe, a moze nie?
> - Duron 800 (w przyszlosci moze jakis Athlon)
> - ECS K7S5A
> - 160 MB SDRAM

Przy takiej konfiguracji mozna sie pokusic o XP. Minimalna konfiguracja MS
to P300+128 MB (testowalem ze zainstalowal sie nawet na 64MB :)). Jednak
przyzwoita praca zaczyna sie pow. 256MB i brak ramu przy bardziej
wymagajacych gierkach moze byc zauwazalny. Zatem mysle ze dokupienie 128MB
ramu rozwiazalo by dylemat.
    Dobrym rozwiazaniem jest (jezeli ma sie w miare duzy dysk)
zainstalowanie 2 systemow; Win98/ME + Win2000/XP oczywiscie na osobnych
partycjach. Wtedy znika problem z grami. A wrecz sie poprawia, bo zdarzalo
mi sie ze jakas gierka niestabilnie chodzila lub wieszala sie na Win98/ME a
pod Win2000/XP bylo ok. No i jak Ci padnie jeden system, masz drugi w
zapasie. Wada tego rozwiazania jest utrata miejsca i potrzeba dublowania
instalacji niektorych programow/gier. Jednak w wiekszosci przyadkow
wystarczy na obu systemach zainstalowac gre/program w tym samym miejscu , by
wszystko bylo ok.

Pozdrawiam Yablon