Re: jak wyłączyc PCta ?;) [OT]

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Fri 09 Aug 2002 - 09:58:07 MET DST

Alchemist <al_at_alchemia.net.pl> wrote:

[ . . . ]

Aż się zaczerwieniłem :) Zapraszam do Szczyrku :)

> W zasadzie się zgadzam, ale dostęp do baz danych jest w VB IMVHO
> dobrze zrobiny a cena w porównaniu z np. Delphi jest bardziej
> przystępna (jeżeli chodzi o wer. legalne) i nie ma ograniczeń do

łatwy dostęp do baz danych w VB nie jest zasługą języka, a skutkiem jego
integracji z COM. Upraszczając: ponieważ w systemie dostep do danych
jest oparty na ADO (które z kolei jest dosyć łatwe w prostych
zastosowaniach) więc i sam dostęp z VBasic do danych jest prosty. Gdybyś
pokusił się o programowanie klienta COM z Delphi, tam również miałbyś
łatwy dostęp do baz danych; podobnie jak ja to czasami robię z MSVC. No,
a cena to rzeczywiście mocna strona VB - w porównaniu do np. takiego
Delphi. Z tym, że do wielu rzeczy w ogóle VB nie jest potrzebny, bo
można skorzystać z języków skryptowych - nawet do tworzenia klas COM
(scriptlets).

> PS Żeby nie było całkiem OT czy pracujesz dla Siemens-Fujitsu czy to
> tylko za- uroczenie tą marką? choć przyznaję na serwery (mamy 4 szt)

Nie, po prostu imponują mi rozwiązania zarządzaniem sprzętem

B.