Re: CDR-W kasowanie

Autor: Kuba vel Torki (torquem_at_kki.net.pl)
Data: Thu 08 Aug 2002 - 11:09:31 MET DST

Pięknego dnia Thu, 08 Aug 2002 04:24:27 GMT, "Krzysztof"
<zajkomi_at_yahoo.com> cichutko powiedział o:

>Trzeba zaczac od tego, ze nowe plyty RW trzeba zaformatowac tak jak nowe
>flopy. Dopiero po formacie mozna je zapisywac i kasowac.
>Plyty Sony CD-RW 650, takie torturowalem, zaczynaly wykazywac bledy (nie
>mozna odczytac pliku) po okolo 20 kasowaniach. Sectory trzymajace
>informacjie o plikach siadaja, bo sa bardziej exploatowane niz reszta plyty.
>K.

Hmm, od dłuższego czasu używałem płyt CD-RW (od jakiś 3 lat) i nie
zauważyłem aby trzeba było formatować przed użyciem takowej. IMO jeżeli
nagrywasz płyte CD-RW jako multisession nic nie trzeba z nią robić tylko
wsadzić po wyjęciu z pudełka do nagrywary i palić.
Jeżeli chcesz ją nagrywac w formacie PocketCD albo coś takiego to wtedy
dopiero trzeba formatować. (ale ten format o wiele bardziej zajeżdża
nagrywarkę, więc niepolecam).
A swoją drogą to albo lipne te Sony były, albo nagrywarka. Ja używałem
płyt Platinium i po ok 7 miesiącach (prawie) codziennego robienia na nie
zrzutów zaczęły trochę szwankować. Zrobiłem w tym momencie biedaczkom
pełne kasowanie z prędkośicią x1 i apiat od nowa nagrywałem bez żadnych
błędów (nagrywarka teac W54E).

pozdrawiam
Kuba