Re: Co sie dzieje z tym monitorem ?

Autor: Marcin Kielesiński (misterq_at_canpol.pl)
Data: Wed 07 Aug 2002 - 13:54:50 MET DST

Witaj. snake,

Wednesday, August 7, 2002, 12:55:44 PM, napisałeœ(aœ):

> Witam, mam małe pytanie do osób znających się na monitorach:
> Po włączeniu komputera po kilkunastu sekundach z monitora zaczynają dobiegać głośne
> trzaski (od ok jednego na 2-3 sek do kilku na sek.)

Przebicia/wyładowania wewnštrz kineskopu, objawia się to w momencie gdy
kineskop jest wysterowany na maksa, i œwieci ekranem jak żarówka.

> obraz traci ostrość i następnie robi
> się b. jasny. Z tego co można zauważyć na początku system ładuje się normalnie. Czy ten

System nie ma tu nic do rzeczy.

> opis wskazuje na jakieś typowe uszkodzenie ? Czy jest to jedna z głównych części monitora?
> Monitor jest kilkuletni 14' Mitsu więc nie wiem czy opłaca się iść do serwisu czy można z
> czystym sumieniem wrzucić go do kosza.

Te monitory to czysty hardcore jeżeli chodzi o konstrukcję, wiem bo
taki posiadam gdzieœ na strychu. Rozebrać to coœ, i dostać się do
œrodka to zabawa dla kogoœ z dobrymi nerwami.
Opisany przez Ciebie objaw wskazuje na to że masz problem albo z
trafopowielaczem, albo z zasilaniem wzmacniaczy wizyjnych sterujšcych
kineskop. Czy się opłaca naprawiać? To już sam musisz zdecydować.
Trafko będzie kosztowało w granicach ~70zł + robota, jeœli to drugie -
to może koszty się zamknš w ~40pln. Ale mogę się ogólnie mylić co do
diagnozy, ciężko się okreœla uszkodzenia monitorów na podstawie opisu
klienta, do tego na odległoœć ;)

> snake

Pozdrawiam serdecznie

--
Marcin Kielesiński/MisterQ^dt
mailto:misterq_at_canpol.pl IRC:MiniQ GG:3241746