Re: nie chce juz zyc

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Wed 07 Aug 2002 - 13:10:01 MET DST

Uzytkownik "peter" <peter.witkowskiNOSPAM_at_wp.pl> napisal w wiadomosci

> nie dziala stacja dyskietek

Problem moze raczej stanowic sposób podlaczenia kabelka. Jesli podlaczysz go
nieprawidlowo, podczas startu kompa dioda w stacji dyskietek bedzie swiecila
sie caly czas lub w ogóle flop nie zostanie wykryty. Prawidlowe podlaczenie
wymaga zwrócenia uwagi na tzw. przeplot w kablu (kilka odwróconych
przewodów). Jesli w kompie masz tylko jedna stacje dyskietek, to powinnas ja
podlaczyc wtyczka tuz za tym przeplotem. Oczywiscie wazne jest, aby
prawidlowo podlaczyc tasme do plyty glównej. Spróbuj kilka kombinacji, jesli
zadna nie zadziala - prawdopodobnie stacja jest uszkodzona.

> win98se wykrywa port podczerwieni, ktorego nie ma

Port podczerwieni moze byc wykrywany, poniewaz na plycie glównej jest
interfejs, który go obsluguje, brak jest natomiast "wyprowadzenia", czyli
czujnika podczerwieni dla tego portu. Moja propozycja: znajdz w BIOS'ie
opcje IrDA i wylacz ja (disabled).

> a inne porty (comy i lpt) dzialaja jak chca
> (problemy z przerywaniem).

Tutaj tez proponuje zerknac do BIOS'u. Jesli nie masz zadnych urzadzen
podlaczonych do COM'ów, najlepiej jest je w ogóle wylaczyc (Onboard Serial
Port 1 / 2) - zyskasz 2 przerwania wiecej. Jesli masz cos podlaczone ustaw
je na Auto lub wg ponizszego schematu:
Onboard Serial Port 1: 3F8/IRQ4
Onborad Serial Port 2: 2F8/IRQ3

Jesli chodzi o port LPT, to równiez, w przypadku braku drukarki lub skanera
na LPT najlepiej jest go wylaczyc. W innym przypadku proponuje ustawienia:
Onboard Parallel Port: 378/IRQ7
Parallel Port Mode: ECP + EPP
ECP Mode Use DMA: 3 (lub inny)
EPP Mode Select: EPP 1.9 (jesli plyta obsluguje)

Pozdrawiam,
Sniper