Re: nie "zaskakuje" monitor -???

Autor: Bogdan (bogdan_at_formica.pl)
Data: Wed 07 Aug 2002 - 10:19:14 MET DST

> mozesz mi powiedziec jakie sa korzysci z uziemienia w tym konkretnym moim
> przypadku ???
> bo mysle ze skoro sa skoki napiecia to sa i beda nawet czy jest uziemione
> czy nie ale moge sie mylic wiec jesli mozesz to poprosze o odp.
> dzieki
> tom

=========
komputer jest urzadzeniem elektornicznym pracujacym z masa. Aby stan "niski"
za kazdym razem byl ok- potrzebna jest"dobra masa". Poza tym zasilacz w
kompie tak pracuje, ze poczatkowa dzieli napiecie "na pol" czesc tego
napiecia idzie na mase i po kablu do ziemi. A z praktyki wynika, ze wiele
problemow rozwiazywanych jest poprzez podlaczenie prawidlowe do sieci
elektrycznej. W wielu firmach wykonuje sie specjalna instalacje elektryczna
sluzaca do podpinania samych kompow i ma to uzasadnienie ( przedewszystkim
brak zaklocen w sieci z innych urzadzen i nizsza awarayjnosc systemow)

Bogdan