Re: moze to jest sposob na halas z komputera ?

Autor: Maius College (maius_at_maius.edu.pl)
Data: Wed 07 Aug 2002 - 10:21:38 MET DST

Uzytkownik "kamil386" <kamil386_at_poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci
> gdyby przez ten glosniczek w obudowie poscic dzwieki jakie wydaje
> wiatrak albo dysk, tylko ze przeciwne w fazie, tak zeby sie zniosly

Expert???

> widzialem tki program w TV ze takie urzadzenie dali w samochodzie pod
> rura wydechowa i ze znacznie obniza to halas
> oczywiscie w pececie mozna by to bylo rozwiazac programowo, np.
> podczas pracy w edytorze gdzie procek i tak jest nieobciazony a halas
> najbardziej denerwuje
> oczywiscie to nie jest takie dobre rozwiazanie w plytach z
> temperaturowa regulacja wiatraczka

Niee Expert sam cos takiego skonstuowal do swojego wozka golfowego...

> oczywiscie lepszy by byl ten glosniczej w obudowie a nie ten "pipczek"
> na plycie bo hyba on nie potrafi wydawac odpowiednich tonow, zreszta
> chodzi raczej o tony wysokie i b. wysokie, bo szum jako taki to chyba
> raczej nie przeszkadza, bardziej przeszkadza skoncentrowany pik
> potrzebny byl by jescze program do puszczanie tego dzwieku na tym
> glosniczku, ew. mozna by wmontowac do srodna glosniki podczepiane do
> plyty glownej, a dzwieki systemowe puszczac z karty na pci

Te zdania jakos sie logicznie skladaja....

> jest jeszcze problem skad wiziasc harakterystyke szumow danego
> urzadzenia
> byc moze Brainwave Synchronizer by by dobry, i np. sktypt ktory by
> generowal jakisz szum np. w ten sposob ze urzytkownik podaje
> wyjsciowy, o on podaje kilka wariantow nieznacznie rozniacych sie od
> wyjsciowego, i tak mozna dojsc metoda prob i bledow

"w ten sposob, ze uzytkownik podaje" :)

> ew. np. w obudowie bylby mikrofon ktory by lapal szumy, nastempnie
> program w kompie rozkladal to na przebiegi sinusoidalne, dorabial
> przeciwne w fazie i zkladal z tego pozniej gotowy "antyszum"
> nie wiem czy tu moze wystapic problem z mikrofonem, czy lepszy jest
> pojemnosciowy, czy moze (zap. jak to sie nazywa) dzialajacy na
> zasadzie takiej jak glosnik, zreszta moze tez nie wylapac szumow za
> dobrze, mo moze byc tak skonstruowany zeby poprosu nie lapal tych
> szumow

O nawet sa argumenty... nie to nie moze byc Expert

> i nastempny problem, nie wiem czy komp jest w stanie zrobic cos
> takiego jak przecuniecie w fazie, chodzi o to przeciez ze trzeba
> dzwiek przesunac o minimalna odleglosc w czasie

Tez sadze, ze dla komputera byloby problemem zneutralizowac dzwiek, ktory
juz byl ;))

pzdr
Zbyszek