Re: Naprawa kabla sygna³owego w monitorze

Autor: SirDavid (wytnij-toadamd_at_fastmail.pl)
Data: Wed 07 Aug 2002 - 09:45:04 MET DST

On Thu, 1 Aug 2002 19:13:07 +0200, "Henry\(k\)"
<8henrico_at_poczta.onet.pl> wrote:

>(...) Nie wiem jak ci±³e¶ kabelek wiêc zak³adam ¿e kupi³e¶ nowy przed³u¿acz.
>Wiêc ma on z jednej strony wtyczkê do kompa a z drugiej do kabla
>wychodz±cego z monitora.
>Rozkrêcasz monitor i patrzysz gdzie idzie kabel. Obcinasz wtyczkê od
>przed³u¿acza któr± ³±czy³o siê z kablem monitora i ³±czysz odpowiednio
>kabelki (sprawd¼ kolory kabli bo nie musz± siê pokrywaæ z tymi w kablu od
>monitora).
>Ot ca³a filozofia.

Niestety mo¿e siê zdarzyæ, ¿e ta filozofia bêdzie bardziej
skomplikowana. Te¿ mia³em podobny problem i chcia³em zrobiæ tak samo,
tzn. kupi³em przed³u¿acz i chcia³em go wstawiæ na miejsce oryginalnego
kabla. Ale siê potem okaza³o, ¿e pin 9 podpisany na rozpisce jako "no
pin" (w przed³u¿aczu go brak) w moim monitorze (ADi Microscan 5P+) nie
tylko jest, ale jest te¿ pod³±czony. Poszukiwania przed³u¿acza z pinem
9 zakoñczy³y siê niepowodzeniem. Postanowi³em wiêc wymieniæ te¿
wtyczkê od strony komputera i brakuj±c± ¿y³ê poprowadziæ na zewn±trz,
innym ekranowanym kabelkiem. Wtedy siê okaza³o, ¿e przed³u¿acz nie
mia³ pod³±czonych wszystkich pinów Monitor ID (jednego albo dwóch, ju¿
nie pamiêtam), przez co nie dzia³a³o PnP. Tak wiêc w samym kablu
brakowa³o dwóch czy trzech ¿y³ i musia³em je poprowadziæ na zewn±trz.
Mam teraz obraz bardzo daleki od idea³u i nadal poszukujê pe³nego
kabla, niestety nadal bez powodzenia. W moim mie¶cie chyba go nie
znajdê. Móg³bym pojechaæ na poszukiwania do Warszawy, ale chcia³bym
wiedzieæ gdzie szukaæ. Mo¿e kto¶ wie gdzie?

Adam.