Re: Pomoc z nowym kompem.

Autor: Konrad May-Gizynski (comet_at_n0spam.acn.waw.pl)
Data: Wed 07 Aug 2002 - 01:40:55 MET DST

Użytkownik "ZaMi" <zami1_at_go2.pl> napisał w wiadomości
> Pomoc z wyborem dobrego komputera, chetnie rowniez na priv zami1_at_go2.pl
> Intel Pentium 4 2.0GHz s.478 BOX Northwood 1000zl (mysle nad zejsciem
do
> 1.7GHz co obnizylo by koszt o 600zl, odczuwalna starta?)

Zalezy co planujesz na tym kompie robic, ale sadze, ze w 95% zastosowan
zmiana bedzie nieodczuwalna :)

> DDR 256MB PC-2100 290zl
> (wyczytalem ze lepsze sa karty Infineon, niestety ceny nie podnano)
> GeForce 4 Ti4200 128 MB TV-OUT 850zl (cena dla
> Prolink, nie mam pojecia ktora firma jest lepsza)
> CD-ROM LG 52x
> 115zl(bedzie zamienione pozniej z innym komputerem na DVD i CD-RW)
> FDD 1,44
> 50zl
> SB Live! Player 5.1 OEM 160zl(mysle
> ze dobra karta)

Raczej OK...

> Kontroler USB
> 70zl(to nie jest na plycie?)

Zazwyczaj jest.

> Glosniki rowniez ktores 5.1, ale mysle, ze po w pierwszej fazie rozbudowy,
> sugerowane kosztuja okolo 500zl, wiec na razie musze poczekac.
> Sprawa kontorlerow, nie do konca to rozumiem... kontorlery do dysku
twardego
> trzeba jeden czy dwa? W cenniku jest 120zl za jeden kontroler, z tego co
> wyczytalem to tylko ATA/100 pasuje do tego dysku.. odpada RAID. Jaka jest
> roznica. Czyli bedzie to okolo 120zl czy okolo 2x120zl?

Kontroler obslugujacy 4 urzadzenia jest na kazdej plycie. Bywaja tez plyty
obslugujace 8 urzadzen IDE.

> Obudowa - prosta. oczywiscie ATX. 120zl(dobrze mysle?)
> No i problem ktorego kompletnie niemoge rozwiazac. Plyta glowna..
Potrzebuje
> aby ktos mi powiedzial jaka plyte glowna nalezy do takiej konfiguracji...

Tu niestety nie moge pomoc, bo nie znam sie na najnowszych modelach plyt
glownych :>

> Chcialem sie rowniez dowiedziec na ktorym podzespole moglbym zaoszczedzic
> nie traca duzo na jakosci...

Przede wszystkim na procesorze. Aha - nie wspomniales o dysku, jaki
planujesz zakupic, a to wazna czesc :)

Konrad