Re: Kolor na ekranie laptopa a na monitorze, pytanie

Autor: mosciak (moscio_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 06 Aug 2002 - 20:01:46 MET DST

> Brawo! No i odkryłeś, niestety smutną prawdę....
> Obecnie produkowane minotory LCD nie dorównują jeszcze jakością obrazu
> monitorom CRT,

monitoru lcd czy wyswietlacze w laptopach?? jest roznica!!

dlatego wielu ludzi musi i chce nadal korzystać z CRT.

tak

> Do grafiki/DTP/www LCD jest kiepski, głównie ze względu na właśnie opisane
> przez Ciebie problemy z wiernością i powtarzalnością kolorów.

nie. polecam grupe o DTP. generalnie mozna juz z LCD korzystac ale nie z
tych za 2000 zeta.
sa ludzie zktorzy to robia i potrafia jeszcze podac plusy takiego
rozwiazania

> Zwróć uwagę, że na CRT na całym ekranie kolory wyglądają tak samo, nawet
> oglądane pod różnymi kątami, a na LCD??? No cóż -> zobacz sobie sam!

racja, ale na dobrym lcd jest podobnie. jak masz doczynienia z laptopem z
przed 5 lat to idz do sklepu i popatrz troszke

> Dlatego ja i wiele innych osób na razie "czeka" na pokonanie tej bariery w
> monitorkach LCD.... A generalnie możesz trochę sobie upodobnić kolorki na
> obu monitorach odpowiednią ustawiając profile....

niekoniecznie. nie moze tego zrobic bez urzadzen do kalibracji. jesli je
kupi to rownie dobrze moze sobie kupic extra lcd za cene merca ;)

profil tylko wtedy ma sens jesli jest robiiony pod "sztuke" sprzetu.
sciagniety z netu ma sie nijak do tego co proponuje ci
monitor/lcd/drukarka/skaner.
mozna to wyrownywac (kolory) ale mie zazdroszcze pracy i wspolczyje
rezultatow - na oko to chlop w szpitalu.... itd.
zamowienie kalibracji? - zamiast tego mozna miec juz jakis monitorek

mosciak