Re: Jaki skaner?

Autor: Tytooss (poczta_at_poczta.pl)
Data: Mon 05 Aug 2002 - 15:38:45 MET DST

> Chcę kupić skaner w cenie do 500 zł. (...) Zalezy
> mi na tym jakosci obrazu, chociaz potrzebny jest mi tylko do domowych
> zastosowan, typu skanowanie zdjec i dokumentow.

Niestety nie mozesz sie ludzic, ze wydajac na skaner 500 zl kupisz cos
genialnego.
Przy skanowaniu zdjec najlepiej pominac etap robienia odbitek i skanowac
bezposrednio z negatywu jednak efekty moga byc w tym wypadku tragiczne.
Taniutkie skanery z przystawkami do negatywow (slajdow) maja z reguly
kiepskie oprogramowanie (TWAIN), do tego o ostrosci mozna zapomniec.
Najczesciej nie dziala z nimi najlepsze oprogramowanie do skanowania (Silver
Fast http://www.lasersoft.krakow.pl ), a poslugiwanie sie dostarczonymi
programami przypomina walke z wiatrakami.
Ja kupilem skaner za 200 zl :-) ( _wylacznie_ do OCRu), a zdjecia skanuje w
labie lub na profesjonalnych skanerach do materialow transparentnych
(Nikon). Z takich skanow moge zrobic potem odbitki, ktore sa dobre
jakosciowo przy formacie 13x18. Byc moze Ty przywiazujesz mniejsza wage do
jakosci, tzn. nie masz skali porownawczej z naprawde dobrym sprzetem.
Jezeli jednak dalej chcesz kupic "plaszczaka" to ze swojej strony moge
zaproponowac Epsona 1250, lub model wyzszy, zdaje sie, ze 1650, ale to
wszystko inna liga cenowa. :-( Sa jeszcze Packardy, kiedys niezle byly AGFY.
Generalnie u tych producentow zasada jest taka: im drozej, tym lepiej.

Tytooss
www.spaleni.iq.pl