Re: 85Hz v 100Hz

Autor: Sebol (lobo_at_space.pl)
Data: Sun 04 Aug 2002 - 23:08:29 MET DST

Użytkownik "MC" <m5c_at_go2.pl> napisał w wiadomości

> Nie jestem pewny. Dzwięk o takich czestotliwościach odróżnisz napewno.

no tak ale zmysl wzorku nie jest az tak subtelny. Z tego co pamietam to
powyzej 20 odcieni szarosci juz nie jestes w stanie odroznic w sposob
jednoznaczny. Zreszta zeby byc dokladnym to byly badania w ktorych
udowodniono ze dopiero czestotliwosc 160 hz+ jest bezpieczna dla zdrowia.
Ale tam nie chodzilo o wzrok a raczej o skore - podobno te czestotliwosci sa
niekorzystne. Badz co badz producenci udaja ze deszcz pada bo nikt o
zdrowych zmyslach nie wyda na monitor min 2100 do pracy przy 1024x768 a 4500
przy 1280x1024.

No ale te 160 hz to nie dotyczy efektu migotania ktory jest uciazliwy dla
wzroku bo powyzej 100 hz jest on z zasadzie nieuchwytny dla zmyslu wzroku.

--
lobo_at_space.pl
gg 1287117