Re: TX

Autor: GLide (glide_at_terramail.pl)
Data: Sat 31 Aug 2002 - 13:57:37 MET DST

On Fri, 30 Aug 2002 17:05:41 GMT, adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
wrote:

>szukam teraz czegos co by ja zastapic; poniewaz to muzeum, to pewnie
>nie pamietacie poza tym wspomnianym Asusem dobrych plyt?
Szukaj Epoxow na MVP3 - na prawde warto.

>ogladalem dzisiaj w komisie plyty i lezy tam sobie jakas plyta na VX,
>jakas na VXpro /lub VX+/, oraz jakas na TX;
VXpro sobie odpusc. Chipset badziewny i na dodatek produkawali na nim
plyty producenci pokroju PCCipsa. Z tych trzech tylko TX jest warty
uwagi.
Jesli cos taniego znajdziesz na TXpro to mozesz sie nad tym
zastanowic. Mialem kidys takie cos (pokroju PCchipsa :-) i bylem
bardzo zadowolony. Zadziwiajaco to bylo wydajne (FSB 60,66,75,83)
dzialalo z zainstalowanym AFAIR 128MB SDRAM (na plycie 4xSIM PS2 i
2xSDRAM) wyjatkowa plyta jak na takie badziewie - tylko trzeba sie
bylo mocno przylozyc zeby te SDRAMY wcisnac w sloty ;-)

>jak bardzo gorszy byl VX od TX? chodzi oczywiscie o wydajnosc typu
>MB/s z ram-u? lub instrukcje/s z procesora?
http://www.anandtech.com/guides/showdoc.html?i=155&p=6
http://www.anandtech.com/guides/showdoc.html?i=155&p=7
Tu masz ladnie opisane VXa i TXa i kilka innych chipsetow.

>wiem ze jest FIC VA-503+ ale toto obsluguje nawet proce do 500MHz, ale
>jest oczywiscie MVP3;
Nie uwazam, zby to byl jakis problem.

>nie wiem na co sie zdecydowac; mam 64MB simm, ktore chce tam wlozyc;
>chce zeby to bylo AT, 3xISA, 3xPCI;
Mialem kiedys Epoxa doskonale spelniajacego Twoje wymagania :-)

>czy w plytach na chipsecie intela producentem jest raczej intel? czy
>raczej nie intel? bo te plyty nie maja oznaczen nadrukowanych, tylko
>po bios-id-string sie je poznaje; a nie bardzo mam mozliwosc patrzenia
>na wszystkie;
Nie. W zasadzie tak jak dzisiaj. Niezle byly kiedys plytki QDI na TXie
z czujnikiem temperatury, Abit tez cos chyba ladnego wyprodukowal
(akurat przychodzi mi na mysl model ATX), oczywiscie EPOX,
niesmiertelnie wychwalany przez Radka Sokola FIC ;-) Lucky star i
pewnie sporo wiecej (to bylo tak dawno) .... i oczywiscie SOYO - na
intelach produkowali niezle plytyki (mialem na HX i VX obie niezle
zaprojektowane i stabilne).

Pozdrawiam
GLide