Re: wydajnosc???

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Fri 30 Aug 2002 - 09:39:24 MET DST

sOnic <sonic_flood_at_poczta.onet.pl> wrote:
> dzieki za info, bo nie wiedzialem ze istnieje tez taki podzial,
> myslalem ze CAS2 to ddr333, CAS 2,5 ddr266, itd. Rozumiem, ze do
> DDr266 zaliczany jest ten sam podzial.

Nie. CAS2, CAS2,5 i CAS3 to liczba cykli zegara potrzebna na zapis
pamięci; DDR200, DDR266, DDR333 (i wyższe) to maksymalne taktowanie
procesora . Z matematyki wynika, że pamięć CAS2 DDR266 (266/2=133) jest
z grubsza tak samo szybka jak CAS2,5 DDR333 (333/2.5=133) . Pamięć CAS3
DDR333 jest zaledwie 10% szybsza od CAS2 DDR200 . Parametr CAS bywa
wstydliwie ukrywany, natomiast wysoka częstotliwość pracy to jest to, za
co sprzedawca kasuje extra ;) Z tego wniosek, że sprzedawcom najbardziej
opłaca się sprzedawać pamięci 333 (nieświadomy klient zapłaci więcej) ,
z dużym CAS (bo mniejszy koszt produkcji, a więc tańsze w hurcie).
Oczywiście, przy FSB=266 pamięć CAS2 DDR266 będzie szybsza od CAS2,5
DDR333 - dzieki pracy synchronicznej.

> Moj brat ma DDR333, sprawdzilem jego pamieci i tam nic nie ma napisane
> oprocz samego typu, skad teraz wiem jaki to jest CAS? Wiem tylko ze
> nie moge ich ustawic na plycie Asusa a7v333 na Turbo, jedynie na
> optimal.

Płyta główna rozpoznaje CAS pamięci, możesz to czasami zobaczyć w
BIOS-sie. Również Motherboard Monitor potrafi odczytać szczegółowe dane
pamięci.

B.