Re: firewire, USB2.0, RAID

Autor: robert slawinski (not.given_at_because.of.spam)
Data: Thu 29 Aug 2002 - 22:11:36 MET DST

On Thu, 29 Aug 2002 21:37:07 +0200, Radoslaw Sokol
<rsokol_at_magsoft.com.pl> wrote:

>Na pewno. Jeśli ktoś potrzebuje akurat takiej pojemności by
>musieć składać aż tyle dysków, to będzie jednak w stanie
>tyle zapłacić.

hehe. ja potrzebuje, a mnie nie stac.

>Czyli po prostu chcesz zrobić RAID obojętnie jakiego poziomu
>na dyskach zewnętrznych podłączanych przez 1394 lub USB?

najchetniej RAID5

>Nie próbowałem nigdy i wątpię, by dużo ludzi próbowało.

jakbym mial tyle converterow (zreszta chocby dwa) to bym sam
sprobowal, bo dyskow to u mnie dostatek.

>Pod Win2000 według mnie mogą być z tym kłopoty -- Ftdisk
>potrafi chyba mapować wyłącznie dyski obecne w czasie
>bootowania systemu, a sterowniki magistral szeregowych
>startują po Ftdisku. Ale to tylko odpowiedź teoretyczna,
>kolejności startu sterowników oraz wszystkich możliwości
>Ftdiska nie badałem.

wlasnie. o tym dokladnie myslalem, dlatego sadzilem, ze moze jest
jakis soft, ktory by "wspomagal" Ftdisk na taka okolicznosc.

>Najlepiej by było, gdybyś zapytał na grupie poświęconej
>systemowi, pod którym takie coś byś w ogóle widział.
>Na grupach o WinNT czy Linuksie pewnie więcej ludzi ma
>do czynienia z RAIDami niż tu.

tak tez zrobie. to ma byc pod W2K, ale jesli nie to linux tez moze
byc.

>Nie. Wydajnościowo IMHO by to nie było najlepsze -- software'owy
>RAID ma sens w przypadku stripingu i mirroringu, a to i tak
>wymaga tylko dwóch dysków. RAID 3 i RAID 5 wymagają więcej
>dysków, ale podejrzewam, że macierz na SCSI (z dyskami
>wewnętrznymi) nie wyszłaby wcale drożej w przeliczeniu na wydajność.

wiadomo, ze jesli o wydajnosc chodzi to SCSI bije na glowe jeszcze na
razie wszystko, ale w tym przypadku nie o wydajnosc chodzi, a raczej o
koszt no i niezawodnosc. <rs>