Re: firewire, USB2.0, RAID

Autor: robert slawinski (not.given_at_because.of.spam)
Data: Thu 29 Aug 2002 - 20:56:26 MET DST

On Thu, 29 Aug 2002 20:29:54 +0200, Radoslaw Sokol
<rsokol_at_magsoft.com.pl> wrote:

>To kupujesz kontroler macierzowy odpowiednio duży (lub wręcz
>osobną szafę-macierz) lub łączysz pecety (z kontrolerami
>macierzowymi) w klaster zwykłymi sieciami. Tu nie ma miejsca
>na rozwiązania software'owe przy takich rozmiarach macierzy.
>Ba, można by się zastanawiać, czy w ogóle warto rozmawiać
>o IDE w takim zastosowaniu.

podalem tylko przyklad, specjalnie dosc extremalny. zreszta jesli
policzysz ile by kosztowalo rozwizanie jakie proponujesz z RAID'em lub
innym skladakiem 127 dyskow to sadze, ze cala tutejsza grupa miala by
klopoty z uzbieraniem kasy na cos takiego.

mnie interesuje wlasnie takie rozwiazanie o jakie pytalem USB2.0 lub
FW. na razie czysto teoretycznie.

>Software'owy RAID ma sens przy dwóch czy czterech dyskach
>-- a wtedy lepiej pozostać przy normalnym IDE niż podłączać
>te dyski do peceta za pomocą firewire czy USB (RAIDa się nie
>"nosi" i tak w kieszeniach).

nie za bardzo kumam. dlaczego niby nie? kto mowil o przenoszeniu
dyskow z miejsca na miejsce. chodzi mi tylko o to, czy jest to mozliwe
do zrobienia. czy dysk manager zobaczy te dyski i bedzie je mozna
polaczyc w RAID lub volume czy tez trzeba by to zrobic w jakis inny
sposob?

i teraz zamiast szafy kupujesz kilkadziesiat tanich a zgrabnych obudow
w konverterem IDE/FW, albo same konvertery i obudowe np. od pralki.
laczysz to wszystko slicznymi kabelkami albo poprzez hub. stawiasz na
polce. jeden kabelek do PCta i powinno byc cacy. nie tak?

w kazdym razie dzieki za odpowiedz. <rs>