Re: HDD fujitsu pada

Autor: Pawel (fazilog_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 29 Aug 2002 - 20:55:41 MET DST

> to byl najcichszy dysk jaki mialem
> nowy IBM 120GXP jest od niego _wielokrotnie_ glosniejszy
> tamtego slyszalem ledwo ledwo
> IBMa slychac bardzo mocno i donosnie z kompa :)

> moj najpierw mial porblemy z detekcja i bootowaniem - proces sie wydluzyl
> do kilkudziesieciu sekund
> grzal sie tez chip
>
> Radek
witam!
no Panowie troche mi sie wlos zjezyl po tych postach co do fujitsu - mam na
mojej 40gb olejowej ponoc 5400- caly system w2k i jakby to padlo...
fakt, mam tez smutne doswiadczenia z fujitsu, najpierw 8gb - bad sektory
jak smok wielkie, potem 30gb padl ale cos zdazylem zgrac... i w koncu
wymienilem ja na gwarancji na 40gb tez fujitsu - dziala komp 24h,
praktycznie od roku i dyski ostro pracuja... w zimie dorzucilem 60gb maxtor
5400 i tez dziala na razie choc ostatnio chyba kieszen szlag trafil bo
maxtor wariowal przy detekcji ale na wolnym kabelku poszlo ok...
czy chlodzenie dysku przedluzy mu zycie? kupilem niedawno fajny zestawik -
szyny montazowe do kieszeni 5,25 i na nich instalnalem maxtora a przed szyny
na przednim panelu kompa smigaja dosc glosno niestety 2 wiatraki - przy
okazji wciagajac niemalo kurzu do kompa co widac po przejechaniu rano palcem
po siateczce ochronnej tych wiatrakow na panelu z przodu kompa:))...- taki
zestawik za 25zl czyli niezbyt drogo jak mi sie zdaje... mysle teraz tak
samo podlaczyc fujitsu (chlodzenie) - mysle, ze ma to sens na przedluzenie
mu zycia... bo jakby maxtor padl to pol biedy.. ale fujitsu to nawet nie
chce myslec...
pozdrawiam i prosze o wlasne uwagi co do chlodzenia dyskow...