Re: Kupno dysku 80GB - jaki?

Autor: Tomasz (cattomcat_at_hotmail.com)
Data: Thu 29 Aug 2002 - 15:11:49 MET DST

Sniper wrote:
> (MAXTORy)Wszystkie są bardzo szybkie, również te w wersjach 5400
O tak. 40GB/5400 jest bardzo niewiele szybszy (~1%) od 80GB/7200.

> Ich drobna
> wadą jest stosunkowo głośna praca - wyraźnie słyszalne chrupanie głowic na
> prawie wszystkich modelach - jednakże nie powinna raczej zbytnio
> przeszkadzać.
Zgadza sie. Z moich obserwacji wynika ze to chrupanie to zmiana sciezki.
Przy zapisie/odczycie kolejno sciezkowym nie wystepuje.
Mam obudowe wyklejona korkiem i tego chrupania nie slychac.

> Kolejna sprawa to temperatura dysku. Niestety w zamkniętych,
> ciasnych obudowach, z kiepską wentylacją grzeją się stanowczo ponad normy
> przewidziane przez producenta (max. 55 stopni). Podczas ostatnich upałów
> temp. tych dysków osiągała 57-59 stopni podczas normalnej pracy,
Absolutnie nie potwierdzam tego dla 5400. Moge z czystym sumieniem
powiedziec ze wersja 5400 obrotow jest w porownaniu z seagatem zimna
a z wersja 7200 letnia.

> zbytniego przeciążania. Moim zdaniem stanowczo najlepszy zakup. Warto tylko
> zwrócić uwagę na temp. pracy dysku i ewentualnie zakupić wentyl do
> chłodzenia.

Czy przypadkiem obudowa nie bazowala tylko na wiatraku w zasilaczu?
Jesli temperatura powietrza w obudowie wynosila 50 stopni to i dyski
mogly niec 50 stopni.

pozdrawiam
Tom