Re: Kupno dysku 80GB - jaki?

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Thu 29 Aug 2002 - 13:43:49 MET DST

Użytkownik "Paweł 'Dziku' Spychalski" napisał:

> Nie ma sensu. Różnica w cenie znikoma. Poza tym, mało który dysk tak na
> prawdę jest ograniczany przez ATA-33. W większości przypadków transfer i
tak
> nie jest większy od 33MB. W zasadzie tylko na początkowych sektorach dysku
> przekracza 33MB/s

Jak miałem IBM'a pracującego na UDMA33, to transfer mierzony HDTachem
wynosił maksymalnie 27 MB/sek a średnio na całej powierzchni 60 GB dysku
nieco ponad 24 MB/sek. Podłączenie tego dysku do UDMA100 przyspieszyło go do
54 MB/sek na maksa i średnio 48 MB/sek. Identyczne testy robiłem dla wielu
innych dysków. Wszystkie nowe dyski o prędkości obrotowej 7200 wyciskają bez
najmniejszych problemów ponad 35 MB/sek. A Maxtory, Seagate, IBM'y dochodzą
spokojnie do 45-50 MB/sek.

Mówiąc krótko: podłączenie dysku do UDMA66/100/133 daje spory zysk na
wydajności, zwłaszcza, gdy do tej samej taśmy jest podłączony jeszcze inny
napęd.

Pozdrawiam,
Sniper