Re: Wentylatorek, a kable z prądem.

Autor: HARY (Hary_at_address.is.invalid)
Data: Wed 28 Aug 2002 - 06:45:41 MET DST

Shrek <lskorupk_at_wp.pl> wrote:
> I jeszcze uwaga. Czarny kabelek od wiatraczka musi byc na nizszym
> napieciu, i jak sie kombinuje z napieciem zasilania to ten zolty nalezy
> odlaczyc od plyty ( przynajmniej u mojego kumpa nie dzialao ).

Wtrącę się, bo rzecz z tym zółtym kabelkiem jest niebezpieczna, i
dobrze o tym wiedzieć: jeśli minus wentylatora nie jest bezpośrednio na
masie (płyty głównej), żółtego kabelka *nie wolno* podłączać.

Bardziej szczegółowo opisałem to tutaj:
http://leksykot.republika.pl/pecet/cpu_fan_rpm.shtml

> Przy kombinacjach z opornikiem mozna chyba ten kabelek zostawic ale
> glowy nie dam.

No i masz szczęście, bo już byś ją stracił. Kabelek może zostać *tylko*
jeśli wstawiasz opornik od strony plusa, a nawet wtedy bywa tak, że
pomiar obrotów nie działa prawidłowo (tak jest np. u mnie).

  HARY