Re: Skaner zamiast faxu??

Autor: plitkin (plitkin_at_interia.pl)
Data: Tue 27 Aug 2002 - 22:28:12 MET DST

> Bo mam dylemat czy kupic skaner czy faks (duzo faksuje) a jak to jest z
> wpisaniem numeru do kogo faksuje i czy te faksy dochodza?

Jak duzo faksujesz - polecam wylacznie FAX!
Bo:
1. Wkladasz kilkanascie stron i wysylasz za 1 zamachem
2. Fax dziala niezaleznie od tego czy ci choruje aktualnie komputerm, czy
nie...
3. Z Faxem dostajesz telefon dodatkowy.
4. Nie musisz miec _WLACZONEGO_ komputera zeby odebrac fax. (co prawda
niektore modemy zewnetrzne tez nie wymagaja tego, ale maja ograniczona
pojemnosc pamieci, sa drogie (prawie jak normalny fax).
5. Jezeli masz stale lacza - to musisz dokupic jeszcze modem zeby
wysylac/odbierac.
6. Musisz miec drukare zeby wydrukowac przychodzace faksy.
7. Ale masz za to wygodniejsze przechowywanie/sortowanie. Natomiast jak
padnie twardziel - wszystkie faxy umieraja (jezeli nie zrobisz BackUp). Przy
papierowych tego sie nie stanie.
8. Cena przecietnego telefaxu na zwykly papier: 600-700 zl (sam mam taki).
Cena przyzwoitego skanera - mniej wiecej tyle samo, jednak musisz miec
jeszcze modem, program i chodzacy caly czas PC (zeby odbierac). No i
drukare...
Podumowujac: Ja bym wzial fax.