Odp: Temperatura HD

Autor: kezsel (leszmiku_at_priv.onet.pl)
Data: Tue 27 Aug 2002 - 18:02:38 MET DST

Użytkownik Artur <skuti_at_polbox.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:akg3fm$2mc3$1_at_pingwin.acn.pl...
> Glupie pytanie pewnie cokolwiek, ale jaka jest optymalna temperatura dla
HD
> Maxtor 40 GB/7200 i ewentualnie jaka maxymalna. Speedfan podaje 50 stopni.
>
> Dziekuję
> Artur

IMHO optymalna (powiedzialbym - bezpieczna) jest ponizej 50C, maksymalna
podawana przez producenta to 55C. Mam ten dysk i wiem ze sie porzadnie
grzeje:(, na poczatku polozylem go na dnie obudowy (ze wzgledu na halas a
wlasciwie to ze wzgledu na halasliwa obudowe), no i zaczal sie przegrzewac,
niestety nie wiem jaka mial wtedy temperature. Teraz jest w kieszeni 5,25 z
wentylatorem. Max temp. z wlaczonym wentylatorem to 41C, z wylaczonym - 52C.
Ogolnie radzilbym Tobie probowac jakos go chlodzic.
pozdrawiam
kezsel