Re: RAID - pytań kilka

Autor: Krzysztof Oledzki (ole_at_WytnijTo.hoth.jmg.com.WytnijTo.pl)
Data: Tue 27 Aug 2002 - 13:44:29 MET DST

Sniper <Sniper10000_at_nospam.poczta.onet.pl> wrote:

> Bo nie musza być. Jak pisałem, w przypadku różnic pojemnościowych, kontroler
> pozwoli ci na utworzenie RAID'a uwzględniając pojemność mniejszego dysku.
> Poza tym jeśli jeszcze raz przeczytasz wypowiedź Krzysztofa Oledzkiego, to
> zauważysz w niej nieścisłość:

> Pada odpowiedź na pytanie sugerująca, że dyski nie muszą być identyczne.
Oho :) Powinno byc "to zalezy" :)

> Tutaj twierdzenie, że jednak muszą być identyczne.
Powinno byc "w przypadku raida HPT/Promise"

> A tu na znowu na dobitkę, że identyczne wystarczą w RAIDzie linuxa. Szczerze
> mówiąc po tej wypowiedzi zbaraniałem. Nie rozumiem kompletnie nic. Myślę, że
> Krzysztof O. po prostu z rozpędu się zamieszał i tak mu wyszło. Proszę o
> sprostowanie, ew. dokładniejsze wyjaśnienia.

Wyjasniam zatem.... Pytanie brzmialo:
> - Czy oba dyski muszą być identycznej pojemności? Czy może wystarczą
> identyczne partycje?

Moja odpowiedz:
Nie. W tym przypadku musza byc identyczne. Identyczne partycje wystarcza
np w raidzie linuxa.

Znaczy sie -dyski dla software raida HPT/Promise musza byc identyczne inaczej tracimy
na pojemnosci. Inacvzej w linxie gdzie raida zaklada sie nie na caly dyskl tylko
na konkretna partycje. Onzcaz ato ze majac dysk np 10 i 20 GB mozna miec
na 10 GB mirroring a reszte z drugiego dysku przenzaczyc np na mp3.

Teraz wyrazilem sie wystarczajaco jasno? :)

Pozdrawiam,

                                Krzysztof Oledzki

--
Krzysztof Oledzki