Re: tani montaż wideo

Autor: patch (sicil_at_NOSPAM.poczta.gazeta.pl)
Data: Fri 02 Aug 2002 - 14:08:10 MET DST

> Co do montażu wideo?
> Anlogowego
> 1. taniego najlepiej
> 2. do mocnego pc, węc moŻe wiele rzeczy robić w sofcie
> 3.żeby mało traciło na przegrywaniu z kamey i potem na megnetowid.
> proponują mi w sklepie "lifeview fly wideo 98 ez", ale czy to wystarczy?

Najwyraźniej jesteś amatorem więc nie daj się wpuścić, kolegom i sprzedacom,
w maliny.
Jeśli potrzebujesz coś porządnego na potrzeby domowe to wystarczy kupić
zwykłą kartę firewire ~300zl(jeśli masz kamerę dv) i ściągnąć jakiś soft z
sieci - tego jest dużo więc jest w czym wybierać, przetestuj EditSudio, Ulead
Video Factory, Vegas Video itp. Większość tego softu jest dość badziewna
ale któryś z nich może tobie i twojemu Pecetowi pasować.

Jako amator na obsługę "wesel" itp nie masz co liczyć:) ...technologia jest
na tyle prosta i na tyle się rozpowszechniła że każdy posiadacz komputera
i kamery myśli że jest cool i na tym zarobi.

PS. W warunkach amatorskich nie ma takiego czegoś jak bezstratne przegrywanie
na video. Najlepsze co możesz zrobić to połączyć kamerę cyfrową do kompa
via firewire/IEE1394 i z niej zgrywać/nagrywać swoje filmy.

jeśli chcesz coś montować analogowo to komputera nie potrzebujesz wystarczy
jakaś konsola i para magnetowidów ... ale w tych czasach to shit.