Re: tani montaż wideo

Autor: Rafal 'Raf256' Maj (rafal_at_raf256.com)
Data: Fri 02 Aug 2002 - 01:28:32 MET DST

"grvby" <grvby_at_wp.pl> wrote in news:ai85pp$e7q$1_at_news.tpi.pl

> Co do montażu wideo?
> Anlogowego
> 1. taniego najlepiej
> 2. do mocnego pc, węc moŻe wiele rzeczy robić w sofcie
> 3.żeby mało traciło na przegrywaniu z kamey i potem na megnetowid.
> proponują mi w sklepie "lifeview fly wideo 98 ez", ale czy to wystarczy?

wbrew opini że FlyVideo to za mało _wsyzstkie_ tunery, oprócz tych
500..2000 i więcej PLN są budowane przecież na tym samym układzie
BrokeTree.

To wystarcza, do zastosowań amatorskich, lub profesjonalnych _jeśli_ jakość
wyjściowego materiału nie musi być idealna (bo np. i tak będzie
kompresowany do DivX/SVCD itd).

Ja robię tak :
VHS -> Tuner -> BorgTV (koniecznie, większość dołanczanego softu to
badziew) -> kodek DivX 5.02

na Athlonie 1,7 wykorzystuje ok 60% mocy CPU przy 480x350 i nie gubi ani
jednej klatki. Nawet da się pracować w tle czasem :)
Kodek YUV zapewnia bezstratną kompresje, ale bardziej obciąża szynę
CPU<->HDD

ponowne zgranie materiału na VHS jest możliwe, ale jakość jest zauważalni
niższa (ale całkiem niezła). Ja zgrywam przez TVOut GeForce 2 mx, ale o
wiele bardziej do tego celu opłaca się np. Elsa lub afair Radeon

--
Rafał 'Raf256' Maj
> A jedyne co czytam, ze to terrorysci internetowi z echelonu planuja
> kolejny atak na centrale TPSA
- Expert vel Jacek (obecnie golfmaster_at_poczta.onet.pl)