Re: Naprawa kabla sygna³owego w monitorze

Autor: Henry\(k\) (8henrico_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 01 Aug 2002 - 22:43:18 MET DST

U¿ytkownik "ProfiK" <profik_at_ceti.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

> A da siê to rozci±æ i po³±czyæ prawid³owo na nowo? Kolega mówi³, ¿e w
> ten sposób naprawi³ u siebie, ale nie wiem dok³adnie jak to zrobi³, a nie

Nie wiem gdzie cie³e¶ przed³u¿acz wiêc nie wiem czy ju¿ po nim.

Kable monitorowe (i nie tylko) praktycznie zawsze uszkadzaj± siê zaraz przy
wtyczce lub w miejsu gdzie wchodz± do monitora. Po prostu tutaj pracuj±, s±
ci±gle zginane (gdzie by³ uszkodzony kabelek od myszki?)

> kupowaæ nowego przed³u¿acza (trochê kosztuje). Nie bardzo wiem czy umiem
> lutowaæ czy te¿, bo nie wiem co jest wa¿ne (nikt mnie nie uczy³, wzi±³em

Nie masz kumpla który trochê bawi siê elektronik±?
Potrzebna bêdzie lutownica i odsysacz do cyny.

Je¶li ucie³e¶ t± wtyczkê przed³u¿acza która wchodzi do karty graficznej to
dupa blada. Ale chyba ucie³e¶ t± w któr± wpina siê kabel monitora? Je¶li tak
to dobrze.
Teraz aby sprawdziæ który kolor idzie na który pin wtyku przyda³ by siê
miernik uniwersalny.
Szukasz przej¶cia i piszesz czerwony-1, zielony-2, itd (wtyczka ma z regu³y
ponumerowane piny i mo¿esz je przeczytaæ lub sam ustalasz kolejno¶æ pinów
rysuj±c wtyk na kartce i opisuj±c gdzie jaki kolor).
Rozkrêcasz monitor i lokalizujesz gdzie wchodz± kabelki na PCB monitora.
Znowu miernikiem testujesz który kolor oryginalnego przewodu idzie do
jakiego pinu wtyczki. Ale ty j± ucie³e¶ :-) Wiêc bierzesz ten kawa³ek i
szukasz.
Maj±c rozpiskê jednego i drugiego lutujesz przed³u¿acz w miejsce orygina³u
jak wcze¶niej pisa³em, tak aby zgadza³o siê PIN-PIN a nie kolor-kolor.

Oczywi¶cie nie zapomnij wy³±czyæ monitora :-))

--
Henry(k)
Uwaga. Zabezpieczenie antyspamowe.