Re: Nie kupujcie ECSów

Autor: Macko Magryś (magmac_at_ftv.pl)
Data: Thu 01 Aug 2002 - 11:24:34 MET DST

Użytkownik "Dzik" <piotrek204.usun._at_wp.pl> napisał w wiadomości

> Potwierdzam, chodz sam nigdy nie zdradzilem ASUS'a, to bawiac sie z
roznymi
> kompami na ECS mam o nich zle zdanie. Owszem komp kupiony w sklepie
chodzil,
> ale dolozenie karty TV okazalo sie niemozliwe.
> Podobno ECS'y czesto wariuja z modemami pentagram itd.

Witka !

Moze czasem warto sie zastanowic nad wlasna wiedza i umiejetnosciami. Fakt :
najbardziej wyposazonymi w dodatki plytami to ECSy nie sa, ale wiadomo -
cena. Chcesz bajerow - to plac Abitowi, Asusowi itp itd.. Zlozylem na
zyczenie wielu klientow komputery na ECS plytach i nie mialem zadnego
problemu z zadna z nich, moze troche inaczej, problemy sa, do czasu az nie
skonfiguruje sie poprawnie wszystkich urzadzen. A przy tanich plytach nie
jest to proste, bo "mechanizmy" upraszczajace sprawe to koszty, a tych ECS
sie pozbywa... Taki przykladowy konfig tego co jest nawkladane w komputer,
ktory stoi obok i od roku nie chce sie w nim nic popsuc : K7VZA rev. 3.0
BIOS 3.6a, Duron 1.3GHz, 384 MB RAM (noname), GeForce2 MX 400 ULTRA (prolink
of coz ;-) ), SB Live! 5.1, Lifeview 2000 S (karta tv z NICAM, Radio,
Pilot), VideoZIP RT - karta mozntazowa, Karta sieciowa 10/100 Mb noname,
dodatkowy kontroler USB na PCI, 2 x HDD, 1 x DVD, 1 x CD-R. I co ? I nic.
Zadnych problemow, WinXP, WinME, Linux wstaja bez mrugania, dzialaja, sie
nie wieszaja wcale (nie znaczy ze programy nie padaja, owszem, sporadycznie
sie zdaza, ale to wina softu, nie sprzetu...). Zadnych konfliktow, nic,
doslownie NIC. Ale dzien zajela koniguracja tego sprzetu... I wiedzy tez
troche bylo potrzebne... Wniosek prosty : nie znasz sie, nie udawaj speca,
kup plyte z ktora sobie poradzisz. Wbrew pozorom, jak juz ktos pisal, ECS
nie sa tanie, jak sie na hardware nie znasz... Wniosek prosty. I jeszcze raz
: nie pisze ze ECS roby plyty Hi-End, nie, robia plyty tanie, dzialajace, co
swidaczy o ich wynikach finansowych i sprzedazy plyt, szczegolnie
OEMowych... To sa fakty a nie pier* o czyms o czym nam sie wydaje...

Pozdr
Macko

PS. : Chyba se siga zrobie : Happy user of ECS...