Re: bledne sektory na hdd

Autor: Kosh (khn_at_wp.pl)
Data: Thu 25 Jul 2002 - 17:29:45 MET DST

"Rafał Tomasik" napisal(la):

> [...]

A jak myslisz ?
Mozna sie pozbyc czegos - co istnieje fizycznie ?! :-)

> może wyjaśnijmy co to takiego są błędne sektory
> to zapis na dysku informujacy o wyłączeniu
> jego pewnej części z normalnej pracy.

Tylko "sprzetowo-programowa" ingerencja w strukture logiczna dysku
pozwala trwale wylaczyc te obszary nosnika, ktore nie nadaja sie do
uzytku.

Na stronach producentow dyskow, dostepne sa programy diagnostyczne,
ktore na "niskim poziomie" - wspolpracujac z _firmwarem_ dysku moga
cos "zalatwic".

> więc teoretycznie na raz 'odpisanym' bad-sektorze
> nic juz nie zapiszesz.
> teoretycznie, bo w praktyce na sypiącym się dysku zaraz
> może powstać następny bad sektor.

"A to ci nowina" ;-)))

> bad sektory są zaznaczane np. podczas normalnego formatowania
> dysku, lub później przy pomocy jakiegoś programu diagnostycznego.
> jak sie ich pozbyć ?
> hm ...
> moze najpierw fdisk,
> a potem format /q

Fdisk, format i co ???

> ten format nie powinien tesowac dyski, więc i zapisywać badów
> wtedy po komendzie dir dysk nie będzie miał błędnych
> sektorów
> tak mi sie przynajmniej wydaje ... choć moge się mylić.

Hmm, a to ciekwawe ?!

--
Pozdrawiam, Kosh