Re: bledne sektory na hdd

Autor: Rafał Tomasik (rafal_at_zt.kielce.tpsa.pl)
Data: Thu 25 Jul 2002 - 16:00:53 MET DST

Byte wrote:

> Czy mozna jakos pozbyc sie blednych sektorów z dysku twardego??? Sa jakies
> programy do tego? (tak By programy ich nie widzialy i nie nagrywaly na nie
> danych)

może wyjaśnijmy co to takiego są błędne sektory
to zapis na dysku informujacy o wyłączeniu
jego pewnej części z normalnej pracy.
więc teoretycznie na raz 'odpisanym' bad-sektorze
nic juz nie zapiszesz.
teoretycznie, bo w praktyce na sypiącym się dysku zaraz
może powstać następny bad sektor.
bad sektory są zaznaczane np. podczas normalnego formatowania
dysku, lub później przy pomocy jakiegoś programu diagnostycznego.

jak sie ich pozbyć ?
hm ...
moze najpierw fdisk,
a potem format /q
ten format nie powinien tesowac dyski, więc i zapisywać badów
wtedy po komendzie dir dysk nie będzie miał błędnych
sektorów
tak mi sie przynajmniej wydaje ... choć moge się mylić.

R.