Re: Przenoszenie danych

Autor: zdjw_at_poczta.onet.pl
Data: Thu 25 Jul 2002 - 16:19:18 MET DST

Witaj !

Pewnie znajdzie sie kilka sposobow:
1. Przez kabelek USB (kosztuje okolo 100 zl), ale jezeli to jest NT 4 to nie da
rady bo NT nie obsluguje USB :-(
2. Przez siec ale trzeba miec karty sieciowe w obydwu komputerach i przewody
odpowiednio spreparowane (zamiana zyl) albo hub. Drogo :-(
3. Proponuje Ci poprzez port rownolegly. Trzeba kupic kabelek (albo zrobic) do
polaczenia kablowego (o tym, o ktorym mowisz). I dodatkowo oprogramowanie.
Mozesz powalczyc z systemowym polaczeniem kablowym albo wziasc np. Windows
Commander, ktory trzeba zainstalowac na obu maszynach. Z menu Net->Port
connection to other PC na jednym wybierasz opcje Server a na drugim Client. W
oknie WC komputera, ktory jest klientem bedziesz mial otwarte okno z lista
dostepnych napedow. Osobiscie polecam to rozwiazanie. Rozwiazanie z WC ma
jeszcze inna zalete. Otoz na stronie http://www.ghisler.com/ dostepny jest
programik, ktory mozna uruchomic z dyskietki systemowej (pod czystym DOSem)
czyniac w ten sposob taki komputer "serwerem". Uratowalem kiedys sobie w ten
sposob dane z dysku kopiujac je w ten sposob. Pewnie znajdziesz jeszcze inne
programy, ktore robia podobne rzeczy. Ja osobiscie kupilem sobie WC i uwazam,
ze jest to najlepszy program do zarzadzania plikami. Koszt tego rozwiazania
(nie WC) jest minimalny poniewaz musisz kupic tylko kabelek (okolo 15 zl), a WC
jest shareware bez ograniczen funkcjonalnych.
Rozwiazanie ma jeszcze ta zalete, ze nie musisz nic wiecej konfigurowac w
systemie. Wystarczy wgrac tylko WC (on sam wgrywa tylko wlasne pliki do
katalogu i nic nie modyfikuje w systemie: zadnych bibliotek, nawet zapisy
konfiguracji robic w plikach tekstowych, a nie w rejestrach)

Pozdrawiam. Zbigniew Wisniewski.

> Witam wszystkich,
>
> Mam taki oto problem: potrzebuję zarchiwizować na płycie CD pewną ilość
danych
> z twardeo dysku. Nie mam nagrywarki w komputerze ani nigdzie w firmie.
> Natomiast ma kolega w swoim komputerku w domu. Wpadłem więc na pomysł, aby
> przenieść te dane z mojego laptopa do komputera kolegi. I tu mam problem, bo
> nie bardzo wiem, jak to zrobić.
> W systemie Windows 95 było takie cóś, jak bezpośrednie połączenie kablowe.
Ale