Re: Czy Spire 5R238 do Athlona 1700 - bedzie dobry?

Autor: Rufik (rufik_at_go2.pl)
Data: Thu 25 Jul 2002 - 15:02:17 MET DST

Użytkownik "benek" <benek.benek_WYTNIJTO__at_wp.pl> napisał w wiadomości

> sam daj spokoj ;-)
> po 1 - nie kazdego stac na Volcano 7+ za 150zl

Wlasnie dlatego sa dobre radiatory za 60 pln z miedziana wkladka

> po 2 - 60*C to nic strasznego - temp graniczna Twojego TB to 95*C a do tej
> jeszcze daleko

To jest temp mierzona przez czujnik dotykajacy procesor - temp struktury
krzemowej jest wyzsza. Poza tym, opieram sie wielu realcjach, gdzie temp
powyzej 70-75 st powodowala zwisy i restarty. Uwazam, ze powinno sie zadbac,
aby temp nie przekraczala 65 st.

> po 3 - A XP 1700+ wydziela mniej ciepla niz TB 1200 - 57W (XP) do 59W (TB)

Fakt, nie wiedzialem - myslalem ze tyle samo lub ciut wiecej.

> po 4 - wlasnie ze wzgledu na to 3000rpm ten cooler jest "cichy"

Cichy?? obok dziala jakis spire miedziany z predkoscia 5500 obr/min i
halasuje tak samo. Szczerze mowiac, jestem zawiedziony poziomem halasu
mojego Titana.

> predkosci wiatraka wiaze sie ze wzrostem halasu, a najwazniejsze to czy
> cooler jest "dobry" decyduje w duzej mierze ksztalt radiatora a predkosc
> wentylatora mozna zniwelowac jego wielkoscia (bo tu chodzi o ilosc
> pompowanego powietrza)

ksztalt, precyzja wykonania, a przede wszystkim powierzchnia czynnie oddacja
cieplo :). Ale i tak uwazam, ze 4000 rpm powinno byc - to _moja_ suiektywna
opinia.

> po 5 - czym mierzyles temp - bo czesto czujniki na plycie pokazuja bzdury
np
> na Asusach czesto temp jest zawyzana nawet o 10*C

ECS K7S5A + MBProbe. Pokazuje dobrze (chyba ;)).

> po 6 - moze w Twoim przypadku warto polepszyc cyrkulacje powietrza w
> obudowie

I tu masz 100% racje! Dlatego polecam 2 wiatraki w obudowie (na 7V dla
zmniejszenia halasu, przykladowo). Z 52 st na procku zrobilo sie 44 po
dolozeniu tych wiatrakow...

Suma sumarum - IMHO nie warto wydawac stoparedziesiat zl na jakies Volcano
czy cus, uwazam, ze mozna swobodnie zastosowac radiator miedziany/z wkladka
miedziana za 50 PLN i zainwestowac w 2 wiatraki do obudowy (30PLN).

Rufik
Aha, dzieki za ROTFL'a ;))