Re: Zwieszki... Athlon 1400

Autor: Albercik (BEZ_leno_at_klub.chip.pl_SPAMU!!!)
Data: Thu 25 Jul 2002 - 14:10:37 MET DST

> całkiem dobra płyta główna , ale trochę stara . Ustaw w BIOS-ei jakieś
> "bezpieczne" parametry RAM (FSB=266), zapuść www.memtest86.com , potem
> ustaw parametry "optymalne" i znowu test pamięci. Jeżeli ok, to kolejne
> testy ...

Tak jak pisalem: na 200 jest ok, na 266 cos sie wali

> 3) Może cos z płytą główną?
> Nie sądzę. Ale ... jaką masz wersję płyty ? FSB266 (133Mhz) NIE jest
> obsługiwane w wersji 1.0

Wersja płyty 1.1 - więc z tym nie ma problemu.

Jest jeszcze
> możliwe, że masz złe odprowadzanie ciepła z obudowy (jakiś wentylator z
> tyłu obudowy ? albo kiepski obieg powietrza ?) i grzeją się mosfet-y,
> chipset albo pamięci. Ale to bardzo mało prawdopodobne przy taktowaniu
> FSB266.

Zasilacz jest dobry do PIV (300W). Chłodzenie też jest raczej ok - z przodu
obudowy 60 do zasysania powietrza z zewnątrz, z tyłu drugi do wyciągania
ciepłego.

Więc jeśli były by to pamięci to błedów mi nie pokaże - bo prawdopodonie ich
nie ma (przecież na 200 chodzi wszystko ok) - jednak może źle pracują na
266.

Sam juz nie wiem co mam robic - jeszcz poprobuje z kartą graficzna.

Dzięki za odpowiedzi (może jeszcze jakieś sugestie???)
Pozdrawiam
Albercik