Re: Smieszno i straszno - Compaq vs Ja cd Jaki fajny ten Compaq

Autor: Dariusz Bednarz (twist_at_o2.pl)
Data: Thu 25 Jul 2002 - 11:29:54 MET DST

Sebol napisał:
> na dobra sprawe jestes uziemiony. Gwarancja jest dobrowolnym swiadczeniem
> czas wykonywania nie jest ustalany przez KC - w przeciwienstwie do
rekojmi.
Art. 580 K.C.
§ 2. Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z gwarancji w
odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z gwarancji rzecz na swój
koszt do miejsca wskazanego w paragrafie poprzedzającym.

Odpowiednim znaczy dowolnym? A jeśli gwarant na to gwiżdże?
Nie twierdziłem, że KC ustala "dokładny" czas wywiązania się z warunków
dokumentu gwarancyjnego. Dokładny termin określa gwarant (14 dni, 21 dni w
wypadku trudności). A z tego postu wynika, że gwarant może sobie choćby rok
naprawiać, a konsumentowi radość. Miałem cichą nadzieję, że ktoś już coś
podobnego przechodził w życiu, dochodził w PIH'u, sądzie czy przez Federację
Konsumentów i wygrał. Złudną zresztą :(

Dariusz Bednarz