Re: bolaczka wybory monitora lcd

Autor: Rafał Tomasik (rafal_at_zt.kielce.tpsa.pl)
Data: Thu 25 Jul 2002 - 08:34:32 MET DST

"Slawek [am-pm]" wrote:

> Skoro tak sobie trzepiemy piankę na temat kontrastu, to pozwolę się
> zapytać, skąd masz te dane?
> Kontrast to stosunek najjaśniejszego punktu ekranu do najciemniejszego.
> Baniak (CRT) działa - że tak powiem - na odwrotnej zasadzie niż LCD.
> W CRT jeśli nic się nie dzieje, to jest kompletna, kosmiczna czerń. Dopiero
> pobudzony elektronami luminofor zaczyna świecić. Zatem regulując
> odpowiednio poziomami sygnału można pewnie osiągnąć kontrast
> 1000:1, może 2000:1 a może 5000:1.

kontrast mierzy sie raczej w optymalnych warunkach
czyli tak jak normalnie pracujemy - wtedy kontrast jest
znacznie mniejszy.

> Nigdy nie widziałem żadnych
> danych na ten temat,

uuu ...
ot, nie jesteś w temacie i tyle ...
te dane widziałem w jakimś artykule komputerowej gazety
ale na 'moje szczęście' jest też i tu :
http://www.tomshardware.pl/display/02q1/020114/lcd-02.html

> bo to chyba jest nawet trudne do zmierzenia.

bardzo proste
wszak to wielkość fizyczna !
praktyczne, tak w domowych warunkach można to zmierzyć
wyświeltajac sobie obraz testowy z róznymi poziomami
szarości - jeśli coś tam 'ze skraja' nie będzie wyświetlane
(całkiem czarne, lub zupełnie jasne)
to kontrast bedzie odpowiednio mniejszy

> Kineskop ma znakomity kontrast - i tyle.

he, he ...
to nie jest ocena :-)
a ja mogę powiedzic, że LCD ma lepszy kontrast i tyle ;-)
no i co ?
;))))
w każdym razie obraz testowy prezentuje sie lepiej
niż na kiepsko podregulowanym CRT
bo o tym, że większosc uzytkowników CRT nie umie
'se' podregulować CRT wiemy wszyscy ...
temat mnie bardzo interesuje, bo jesli zapytam u mnie
w pracy np. jakąś 'kobitkę' dlaczego tak sobie podregulowała
CRT - odpowiada : "tak jest lepiej ..."
może i lepiej ale takie ustawienia powodują iż nie widzi
ona pierwszych 15% odcieni szarosci.

R.