Re: temperatura celerona

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl.__!__)
Data: Wed 24 Jul 2002 - 15:45:16 MET DST

Marek wrote:

> Jest sobie celeron 533 podkrecony na 750. Temperatura procka przy
> bezczynnosci to 34-35 stopni. Zastanawiam sie czy nie mozna byloby
> zrezygnowac z wiatraczka ktory troche halasuje i zastapic tylko
> radiatorem.. nie przegrzeje mi sie celeronik? Ile stopni moze wytrzymac
> taki procek? Odlaczylem na probe wiatraczek i temperatura zaraz skoczyla
> do 40 stopni..dalej nie ryzykowalem i wlaczylem ponownie..

Mojego 566_at_808 nie nagrzewałem do więcej niż 95°C (zawieszał się czegoś
nawet @566 ... :-) ) a normalnie na full load ma 49÷52°C, no chyba że
puszczę CPUBurn to 57÷60°C. Temperaturami w idle się nie sugeruj.

Najprawdopodobniej żebyś mógł bezpiecznie z samym radiatorem pracować, to
trzaby zrezygnować z podkręcenia i ew. obniżyć napięcie (jeśli twoja
płyta umie dać mniej niż default).

Jak nie kcesz, żeby wiatrak wył jak się proc nudzi to popróbuj SpeedFan
(pod Windowsem), albo polutuj coś - są na sieci schematy do automatycznej
regulacji obrotów.

--
Pozdrówka,
        Artur