Re: HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Autor: Sniper (Sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 24 Jul 2002 - 15:36:26 MET DST

Nawet nie pamietam kto to napisal:

> co mam zrobic jak upgradowalem bios na k7vta3 i po updatowaniu mam caly
czas
> czarny ekran???????????/
> proooosze o wasza pomoc

Rozwiazanie jest stosunkowo proste: idziesz do znajomego, który posiada
plyte glówna z identyczna podstawka pod BIOS jaka masz ty (chodzi o
ksztalt). Dobrze byloby, gdyby chipset na jego plycie byl inny niz Intel 815
(bo te nie rozpoznaja wszystkich kostek). Wykonujesz po kolei nastepujace
czynnosci:
- wyciagasz kostke BIOS'u ze swojego kompa,
- na dyskietc nagrywasz poprawna wersje BIOS'u do twojej plyty (powinienes
juz taka dyskietke miec)
- wylaczasz komputer znajomego,
- wyciagasz delikatnie kostke BIOS'u z jego kompa (uwaga na nózki!),
- pod kostke BIOS'u swojego kumpla wkladasz jakas mocna zylke albo tasiemke
(ja wykorzystuje do tego cienkie wstazki - takie do kwiatów) i wkladasz ja
spowrotem - tak, bys mógl potem ja latwo przy pomocy tej wstazki wyciagnac,
- odpalsz komputer znajomego z dyskietki bootowalnej (np. Windows 98),
najlepiej bez Himem.sys i Emm386.exe,
- podczas pracy komputera wyciagasz przy pomocy tasiemki jego BIOS (jak
zrobisz ostroznie, nic sie nie stanie - robilem to setki razy),
- wkladasz swój uszkodzony BIOS (bez wylaczania kompa!!!), tak by caly czas
pracowal,
- opalasz program do flashowania BIOS'ów (polecam AMI, bo Awardy sa
kiepskie) i jesli program i chipset na plycie glównej poprawnie rozpoznaja
twoja kostke, najnormalniej w swiecie programujesz BIOS tak jakby byl na
twojej plycie glównej (tylko pod zadnym pozorem nie uruchamiaj tych
programów z dyskietek! - skopiuj je na HDD),
- wylaczasz komputer,
- wyciagasz kostke BIOS'u i wkladasz ja do swojego kompa, a koledze pakujesz
jego oryginala.

To tyle. Musi zadzialac.

Pozdrawiam,
Sniper