Re: kondensatory do plyty glownej

Autor: Sniper (Sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 24 Jul 2002 - 10:36:43 MET DST

Użytkownik "Krzysztof Gozdziewski" <chris_at_xxxastri.uni.torun.pl> napisał w
wiadomości news:ahkjpv$gn5$1_at_ultra60.mat.uni.torun.pl...

> Potrzebuje kilka (5-6) kondensatorow elektrolitycznych 1500uF/6.3V do
> naprawy plyty glownej Abit BP6.

Jakiś czas temu w firmie padła nam dokładnie ta sama płyta, tzn. wysadziło
kilka kondensatorów przy podstawce procesora. Razem ze znajomym
postanowiliśmy naprawić ją na własną rękę. Kupiliśmy kondensatory
odpowiadające parametrom podanym na oryginalnych (tzn. pojemność, napięcie).
Po zlutowaniu (podkreślam: bardzo precyzyjnym) płyta nie podniosła się.
Skapitulowaliśmy i oddaliśmy płytę do profesjonalnego serwisu. Panowie
powiedzieli nam: "Nie, nie panie majster - takie kondensatory nie
zadziałają - o sklepach elektronicznych może pan zapomnieć. Tutaj trzeba
kondensatory od producenta płyty, bo pojemność i napięcie ma najmniejsze
znaczenie - najważniejsze są opóźnienia wypełniania. A te ze sklepu, to pan
może sobie do magnetofonu wlutować!" Szczerze mówiąc nie bardzo zrozumiałem,
co pan miał na myśli, ale faktycznie - założyli inne kondensatory i
zadziałało. A za naprawę (razem z robocizną) zapłaciłem 50 zł.

Pozdrawiam,
Sniper