Re: PROSZE O POMOC!!!!!

Autor: Jado (j.domanski_at_chello.pl)
Data: Tue 23 Jul 2002 - 22:43:26 MET DST

Użytkownik "pecet" <michal522_at_wp.pl> napisał w wiadomości

> mala skale bledu bowiem jest zalazony przezemnie :). Proszę , może miał
ktos
> podobne objawy , bądź wie czym jest to spowodowane. Zalezy mi na szybkiej
> odpowiedzi bowiem nie chce aby mi się cos "spalilo" , chociaż chociaż tak
> mam gwarancje :)

Witam,

Jesli miales klopoty z karta muzyczna - chodzi prawdopodobnie o przerwania -
karta instaluje sie na niewlasciwym przerwaniu - trzeba wymusic na slocie
gdzie siedzi karta muzyczna (w biosie) przerwanie - zazwyczaj nr 5 :-))
No i trzeba wylaczyc karte muzyczna plyty w BIOS'ie (aczkolwiek nie zawsze
to dziala do konca).
Podobnie moze byc z karta sieciowa - cos sie chrzani z przerwaniami.
Dodatkowo karty sieciowe maja opcje tzw Wake on Lan - mozna zdalnie wlaczac
i wylaczac kompa poprzez siec LAN.
To sprawia ze karta sieciowa ma w sobie mechanizm zalaczania, wylaczania
zasilacza - jesli sie cos chrzani z karta sieciowa, to moze to miec wplyw na
wariacje z zal/wylaczaniem.
Jezeli komputer nie wylaczal sie samoczynnie przed zalozeniem karty
sieciowej, to po jej zalozeniu na pewno wylaczanie sie kompa nie jest
spowodowane przeciazeniem zasilacza, bo karta sieciowa ciagnie minimalny
prad...
Moze byc uszkodzenie karty sieciowej, niewlasciwy slot/przerwanie karty.

Jeszcze jedna sprawa - jesli do karty sieciowej byl dostarczony kabelek to
sprobuj go wpiac do plyty do gniazda WOL na plycie - czasami karty sieciowe
glupieja jak sa nie podlaczone do plyty tym kabelkiem.

A co do zasilacza jeszcze - nie wazna jest orientacja jego w obudowie, a
jego faktyczna moc :-))
Regula jest nastepujaca - jesli kupujesz tania obudowe, dostaniesz tani
zasilacz o niezbyt wygórowanych parametrach, mogacy sprawiac klopoty przy
wiekszym obciazeniu (zwlaszcza procesory typu Athlon XP i PIV).
Jesli kupiles obudowe za 120zl, to mozesz byc pewien, ze twoj zasilacz
nalezy do tych z dolnej polki - jesli obudowa kosztowala 300 i wiecej zl -
mozesz byc spokojny :-))
Najprostszym sposobem oceny zasilacza jest ...jego zwazenie :-)) Zasilacze
tanie waza ok 1kg, zasilacze prawdziwe - 2kg.

Pozdrawiam

Jado.