Re: Transfer 2,6 mb/s w seagate!!!

Autor: Marcin Parka (M.Parka_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Tue 23 Jul 2002 - 19:08:02 MET DST

> Nie dosuzkalem sie niczego wiecej oprocz tego ze UDMA jest enabled, ale
czy
> jest to 5 czy 2 nie mam zielonego pojecia. DMA w windzie jest wlaczone.
> Doczytalem ze plyta obsuguje UDMA 33/66 o 100 nie ma nigdzie mowy! Czy
> problem tych standardów moze być powodem spowalaniania kompa?

Wcześniej ten dysk miałem podłączony do kontrolera U66 na płycie DFI
K6XV3+/66, jednak nie mogł on zaskoczyc w pełny tryb U66 (chociaż BIOS
pokazywał ze jest ok, taśma 80), pracował więc w U33 (w linuxie mogłem
sprawdzić ze jest to U33). Dopiero po zmianie płyty (na K7VZA z U100), dysk
zaczał pracować tak jak powinien. Więc myślę, że te dyski nie lubią
kontrolerów nizszego trybu (pewnie niektórych) niz obsługują - tę informację
znalazłem tez gdzies na sieci.

MP