Re: bolaczka wybory monitora lcd

Autor: x5y7_at_poczta.onet.pl
Data: Mon 22 Jul 2002 - 12:30:14 MET DST

Mam takie wrazenie że osoby które tu sie wypowiadają nigdy nie siedziały przed
LCD natomiast swoje opinie opieraja na zasłyszanych gdzieś frazesach i kilku
wizytach w sklepach komputerowych.

Kupiłem niedawno siostrzenicy LCD Samsunga 151s, za około 2000. Na początku
podłączyłem go do starego kompa który nie był w stanie wyciagnać 1024x768. W
800x600 rozmyte czcionki to normalka ale przeraziła mnie jakość kolorów... Ale
nic to, podłaczyłem do nowego kompa i oczom nie mogłem uwierzyć!!! Ostrośc
rewelacyjna, kolorystyka zrównoważona, przyjemność dla oczu!!!

Jest jednak jedna rzecz która jest denerwująca, mianowicie jakość czerni.
Niestety lampy podświetlające powoduja że czerń wygląda jak za mgłą i to nawet
przy minimalnej jasności. Ustawiene czarnego tła na pulpicie po prostu męczy
wzrok. W grach gdzie tła często sa ciemne ma to duze znaczenie. W tym
względzie CRT są lepsze. Może dotyczy to tylko tego typu monitora. Jeśli inne
LCD mają czerń na wysokim poziomie to nawet bym się nie zastanawiał nad kupnem.

Jeśli chodzi o komfort pracy i ostrość obrazu LCD są duzo lepsze. Jeśli chodzi
o kolory to poza czernią są prostu przyjemne dla oka.

Co do wywalonych pixeli. We wspomnianym monitorze znalazłem dwa. Mozna je
dostrzec na czarnym tle z odległości ok 15 cm od monitora, przy czym cholernie
długo trzeba się wpatrywać.

Moim zdaniem LCD są teraz na dość wysokim poziomie i warto w nie inwestować
nawet do zastosowań domowych. Oczywiscie zależy to od zastosowania. CAD'owcom
pracujacym w wysokich rodzielczościach 15-calowy LCD nie będzie w ogóle
przydatny.

A propos www.monitor.pl to uważam ze gość prowdzacy ten serwis zachowuje się
czasem niepoważnie a jego opinie należy przesiać przez bardzo gęste sito. On po
prostu minitory sprzedaje a nie testuje, dlatego jego opinie są pod publiczkę i
pod klienta.

Nadeszła era LCD, z tym można się zgodzić. CRT jeszcze zyją, z mocnym naciskiem
na słowo 'jeszcze'

Pozdrawiam
Darek