Karta TV

Autor: Andrzej Kaczmarek (ak_at_wroc.vulcan.pl)
Data: Sat 20 Jul 2002 - 23:36:16 MET DST

Witam!

Planuję zakup karty TV do mojego komputra, coby zastąpić zawadzający telewizor
i szukam porady - jak zwykle na pcp :)

Moje skormne wymagania:
- ma odbierać programy TV ;)
- najlepiej w PAL DK/BG ;)
- co najmniej dobra jakość obrazu
- powinien mieć w miarę standardowe układy, żeby współpracował z większą
  ilością softu niż ten dołączony do zestawu
- mile widziana telegazeta (z obsługą pl-krzaczków)
- NICAM
- obowiązkowa bezproblemowa współpraca z W2k
- z pilotem w komplecie
- wejścia: poza antenowym także composite i s-video
- mile widziane wyjścia audio
- oczywiście możliwość zrzucania klatek pojedynczych, jak i całości do MPEG
  czy AVI
- praca w okienku
- no i jakiś sensowny soft, który potrafi wykorzystać możliości tunera
- cena powiedzmy <400pln

Namierzyłem dwie pozycje:
PROLINK PixelView Play TV Pro + FM NICAM (ok. 250pln)
AVER MEDIA Aver TV STUDIO NICAM (ok. 320pln)

Osobiście skłaniałbym się ku drugiemu, bo AVER to dość znana firma na tym rynku,
a Prolink jakoś mnie nie przekonuje. No i wyposażenie w przypadku AVERa chyba
trochę bogatsze - zresztą widziałem tuner tej firmy w działaniu (co prawda
uboższa wersja, bez m.in. NICAM i na dość słabym sprzęcie, ale radził sobie
całkiem sprawnie) i wyglądał całkiem obiecująco.

A co poleciliby mi grupowicze? Coś z tych dwóch, czy może coś zupełnie innego?
Będę wdzięczny za każde sugestie, najlepiej poparte własnymi doświadczeniami
z kartami TV.

--
pozdrawiam,
Andrzej