Re: podkręcanie Athlona

Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk (maniack-news_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl)
Data: Sat 20 Jul 2002 - 18:14:17 MET DST

Dnia Fri, 19 Jul 2002 11:08:06 +0200 niejaki(a) "Marcin T."
<m_tomczak_at_poczta.onet.pl> napisal(a):

> Mam Athlona XP+ 1800. Obecnie przestawiłem FSB na 140 Mhz i procesor nie
> nagrzewa się bardziej niż przy 133.

bo ilosc megahercow powoduje, ze elektrony musza szybciej zapiepszac. jak
dobrze wiadomo - jesli przez dluzszy czas biegniesz to sie rozgrzewasz i
sie pocisz. no i te elektrony tak samo, z biegu sprintem i no coz... efekt
masz :)

> Mam pytanie - jak najlepiej podkręcić Athlona 1800 - aby było to dla
> niego całkowicie bezpieczne i system pracował stabilnie. Moze lepiej
> zostawić 133,3 FSB i kręcić mnożnik??? Co o tym sądzicie

zdecydowanie lepiej mnoznik. moze fsb, ale to sie skonczy
niestabilnosciami (to jeszcze pikus) i/lub strata danych - zalezy od dysku
. Seagate'y strasznie nie lubia duzych magistral (spytaj sie Wojciecha
Giersza, on stracil kilka barracud od swego fsb > 166 :) ).

pobaw sie mnoznikioem. troche roboty jest, ale bezpieczniej.

> I jeszcze jesno pytanie:
>
> Podczas najwiekszych upałów przy duzym obciązeniu procesora, SpeedFan
> pokazywał temperaturę max. ok55C -nie wiem czy plyty czy procesora

czy my jestesmy jasnowidzami? :)

> Natomiast w Biosie podawane sa 3 temperatury: 2 wynosily ok.55 i trzecia
> - jakos tak dziwnie nazwana - az 72 C !!!!!!!

to ta pierwsza to pewnie temp. chipsetu, a druga procka, lub pierwsza jest
od radiatora na procku, a druga od jadra procka.

> Podejrzewam, ze chodzi tu o temperature procesora - czy moze byc to
> jednak wynik prawdziwy. Mam bardzo dobry wentylator Spire przeznaczony
> do procesorow >2000 - posmarowalem pasta itd. O co tutaj chodzi?????

to jest standard. po prostu jak uklad wydziela 70W ciepla, to tego latwo
nie wydalisz poprzez standarowy wiatr. Ja ci polece:

http://chw.siliconvalley.pl/

lub inne strony o tych zagadnieniach. drogie chlodzneie, ale ztcqto w
pelni bezpieczne i niezawodne, a co najwzzniejsze - odprowafdzisz tym
blokiem z 200W i jesszcze bedzie zyl... :)

> Moja plyta to Soltek DRV5

spoko, fajna zabawka.

--
|_Witold_Wilk____<maniack_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl>__|