Re: czy wymienić na durona?

Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk (maniack-news_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl)
Data: Fri 19 Jul 2002 - 17:39:42 MET DST

Dnia Wed, 17 Jul 2002 10:41:07 +0200 niejaki(a) "Aikus IP"
<aikus_at_box43.pl> napisal(a):

> Dobrze. OK! Wszyscy tylko krzycza szybko szybko i szybko. A czy ktos w
> koncu krzyknie STABILNIE?

amd *jest* stabilne. to inne podzespoly najczesciej wadza. widzialem kilka
padnietych procesorow, ktore dziwnei sie zachowywaly, tylko jednym z nich
bylo amd, a to do tego ukruszone. widzialem za to nienaruszone p1 200,
ktore chodzi=lo max. na 180mhz do tego wieszalo wszystko i powodowalo
korupcje danych (siedzialo w serwerze sieci lokalnej :) ).

> Sorry, ale tu AMD jeszcze dlugo musi sie uczyc i wiem co mowie.
> Dlaczego powazne firmy produkujace serwery (albo nawet koncowki) nie
> robia tego na AMD? (mowie to o Compaq, HP i IBM)

po torchu z przyzwyczajenia,. po trochu z tego, ze robia komputery w
ktorych potrzeba jak najmniej wydzielania ciepla i najmniejszy pobor mocy
i jest ograniczowna przestrzen. robienie superkomputera na 256procesorow
to sie wykonuje na tulipanach lub koperkach, ale nie za bardzo na p4 czy
k7, bo trzeba by zrobic serwer 3u na raku by zmiescic sam cooler ;)

> A ja mam do swojego domowego uzytku 1GHz Celerona i wiem, ze i tak
> wykorzystuje tego procesora moze ze 20%.

ja mam celka400 na samym radiatorze, srednia to jest moze z 40-50%, ale
tylko dlatego, ze robie rozne dziwne rzeczy m.in. gimpem :)

> Wszystkie te procesory sa teraz
> tak szybkie ze juz dawno przstalo to byc potrzebne. A tak naprawde
> ludzie kupuja to tylko dlatego, ze sasiad tez ma... :) I tu przyznaje,
> ze jak zmienialem moja stara PII 300 na tego Celerona to tez zrobilem to
> czesciowo z tego powodu. Czesciowo... Kolega z pokoju mial PIII 800...:)
> i gdyby nie On to pewnie mialbym ta 300 jeszcze do dzis.

300 to jest za malo do -fs -zoom -x 1024 -y 768 w mplayerze pod linuxem,
400 to ledwo ledwo (traci 10~20% :) ). ale efekt :)

--
|_Witold_Wilk____<maniack_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl>__|