Re: chlodzenie dysku ?

Autor: Slawek [am-pm] (sl_d_at_poczta_KROPKA_onet.pl)
Data: Thu 18 Jul 2002 - 17:43:06 MET DST

Użytkownik "Moomin" <mum19_at_polbox.com> napisał:

> Zastanawiam się czy nie zapewnić moim hd dodatkowego chlodzenia.
> Sytuacja wygląda tak: mam dwa hd (barracuda IV 40GB i samsung 20GB
> również 7200obr), które grzeją się niestety dosyć mocno a dodatkowo są
> zamontowane jeden centralnie ponad drugim. Martwie się bo jak wynika z
> moich poprzednich postów gwarancja na barracude jest niepewna. Co
> proponujecie w takiej sytuacji ??

Jeśli masz te dyski w kieszeniach, proponuję wymienić przy najbliższej okazji
obudowę na większą, z pięcioma wnękami 5-calowymi. Zamontować dyski
"z przerwami". Są również kieszenie z dodatkowym wiatraczkiem, o ile nie
będzie ci przeszkadzał dodatkowy hałas.

Jeśli dyski są bez kieszeni, zamontowane gdzieś w środku, zawsze możesz
je przenieść w inne miejsce. Wystarczy na przykład umieścic ten bardziej
grzejący się (to są zwykle Seagate'y) na dnie obudowy - nawet na jakiś czas
położyć go luzem na dnie, ale lepiej jednak do czegoś przyczepić.

--
Sławek [am-pm]