Re: Pytanie o gwarancje, rekojmie

Autor: Sebol (lobo_at_space.pl)
Data: Thu 18 Jul 2002 - 08:41:28 MET DST

Użytkownik "abs" <abs_at_alpha.net.pl> napisał w wiadomości

> W moim przypadku od wydania mi aktualnego egzemplarza dysku, ktory sie
> wlasnie za przeproszeniem spieprzyl ?
> Uff... przepraszam, ze Was tak mecze tymi pytaniami ale dzisiaj chce isc
> walczyc i byc wszystkiego pewien.

Art. 568. § 1. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po
upływie roku, a gdy chodzi o wady budynku - po upływie lat trzech, licząc od
dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.

§ 2. Upływ powyższych terminów nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu
rękojmi, jeżeli sprzedawca wadę podstępnie zataił.

§ 3. Zarzut z tytułu rękojmi może być podniesiony także po upływie
powyższych terminów, jeżeli przed ich upływem kupujący zawiadomił sprzedawcę
o wadzie.

czyli generalnie rok od daty na paragonie (fakturze) sprzetu ktory byl
kupiony - wymiana, naprawa nie przedluza okresu (w przeciwienstwie do
gwarancji na przyklad). Ale po zwrocie gotowki mozna oczywiscie zakupic na
nowo towar z pelna roczna rekojmia.

a teraz wazne:

Art. 563. § 1. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne
rzeczy, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu miesiąca od jej
wykrycia, a w wypadku gdy zbadanie rzeczy jest w danych stosunkach przyjęte,
jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu miesiąca po upływie czasu,
w którym przy zachowaniu należytej staranności mógł ją wykryć. Minister
Handlu Wewnętrznego może w drodze rozporządzenia ustalić krótsze terminy do
zawiadomienia o wadach artykułów żywnościowych.

jednym slowem _NIGDY_ nie mow, ze od 3 miesiecy cos ci nie dziala tylko ze
np. od 2 tygodni.

--
lobo_at_space.pl
gg 1287117