Napiecie Athlona XP 1800+a przegrzewanie sie

Autor: Andrzej Bronisz (abronisz_at_alpha.net.pl)
Data: Wed 17 Jul 2002 - 21:11:40 MET DST

Helou!

Od dwoch dni walcze ze strasznie nagrzanym Athlonem XP 1800+. Robocza
temperatura wczoraj wynosila 73 stopnie. Po zamontowaniu dodatkowego
wiatraka w obudowei (big tower) spadla o 10 stopni. Tknelo mnie i poczytalem
na stronie AMD o napieciach procesorow. Stoi tam jak byk napisane, ze ten
procek powinien byc zasilany napieciem 1,50V. Tymczasem na mojej plycie
(ASUS A7V266-C - zworki ustawione na CPU default) najmniejsze napiecie do
1,75V. Czy to nie jest przypadkiem powod moich klopotow z temperatura
procesora?
BTW, chlodze go wiatrakiem SPIRE T-725. Czy wymiana wiatraka na polecanego
na grupie TITAN-a albo jakis z miedzianym radiatorem przyniesie wymierne
efekty?

Dzieki z gory za pomoc.

Andrzej Bronisz